ОБУЧЕНИЕ НАУЧНОМУ ОБЩЕНИЮ В НЕПРОФИЛЬНОЙ МАГИСТРАТУРЕ СРЕДСТВАМИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА

SCIENTIFIC COMMUNICATION EDUCATION BY MEANS OF FOREIGN LANGUAGE STUDYING IN NON-LINGUISTIC MASTER DEGREE COURSES

Озвучить аннотацию
Озвучить описание статьи
Скачать статью
Скачать статью
Аннотация Abstarct
В статье роль научного образования представлена как основная в учебном процессе магистратуры. Актуальность темы развития обучения научному общению, при котором формируются научные компетенции доказана нормативными документами. В данной работе автором описана структура научного общения, подробно представлены формы, средства, функции и виды научной коммуникации. Выявлены преимущества научного диалога как формы развития творческого потенциала будущего ученого, а также факторы, влияющие на содержание научного общения. В статье иностранный язык выступает средством развития и формирования компетенций, необходимых для овладения научным общением. Описан опыт преподавания английского языка магистрантам естественных специальностей. посредством развития умений написания научных статей, работы над проектами магистерских диссертаций, презентаций текстов научного дискурса и т. п. Научное общение на занятиях иностранного языка в непрофильной магистратуре представлено как форма и условие развития творческого потенциала будущего ученого
The article presents the role of scientific education as the main one in the educational process of the master’s degree. The relevance of the topic of the development of teaching scientific communication, in which scientific competencies are formed, is proved by normative documents. In this paper, the author describes the structure of scientific communication, presents in detail the forms, means, functions and types of scientific communication. The advantages of scientific dialogue as a form of developing the creative potential of a future scientist are revealed. The author presents structural components of scientific polemics, as well as factors that affect the content of scientific communication. In the article, a foreign language serves as a means of developing and forming the competencies necessary for scientific communication mastering. The article describes the experience of teaching English to the students of master degree courses of natural Sciences as a means of developing the skills of scientific article writing, working on projects of master’s theses, presenting of scientific discourse texts, etc. Scientific communication in foreign language classes in non-linguistic master’s programs is presented as a form and condition for developing the creative potential of a future scientist
Ключевые слова Keywords
научное общение; непрофильная магистратура; обучение иноязычной научной коммуникации; развитие творческого потенциала; будущий ученый scientific communication, non-linguistic master degree courses, scientific communication in foreign language teaching, creative potential development, a future scientist

Мамедова А. В. ОБУЧЕНИЕ НАУЧНОМУ ОБЩЕНИЮ В НЕПРОФИЛЬНОЙ МАГИСТРАТУРЕ СРЕДСТВАМИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА // Школа будущего. – 2021. — № 4. – С. 146-163. DOI

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.