СПЕЦИФИКА ОРГАНИЗАЦИИ УЧЕБНОЙ И ВНЕУЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ СРЕДЕ ПРОФИЛЬНЫХ КАДЕТСКИХ КЛАССОВ ФСИН РОССИИ
THE SPECIFICS OF THE ORGANIZATION OF EDUCATIONAL AND EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN THE SOCIO-CULTURAL ENVIRONMENT OF SPECIALIZED CADET CLASSES OF THE FEDERAL PENITENTIARY SERVICE OF RUSSIA
Озвучить аннотацию |
Скачать статью |
Аннотация | Abstarct |
Статья посвящена выявлению особенностей в формировании нравственно-волевых качеств профильных кадетских классов как в педагогическом процессе учебной, так и внеучебной деятельности. На сегодняшний день в образовании все более популярна парадигма современной индивидуальной работы, основанной на компетентностном подходе. Основная задача учебного заведения — не просто дать обучающимся знания, а помочь им овладеть способами деятельности, позволяющими действовать в социальной и предметной сферах, способствовать воспитанию и развитию их личности. Всестороннего развития личности помимо учебных занятий можно добиться с помощью познавательной, спортивно-оздоровительной деятельности, игровой, художественной, досугово-развлекательной, трудовой, туристическо-краеведческой. Таким образом, созданная социокультурная образовательная среда подразумевает целостное развитие личности, а также ориентирована на формирование всех компонентов нравственной и волевой сферы.
|
The article is devoted to the identification of features in the formation of moral and volitional qualities in cadets both in the process of educational and extracurricular activities. Today, the paradigm of modern individual work based on a competency-based approach is increasingly popular in education. That is, the main task of the educational institution is not just to give students knowledge, but to help them master the ways of activity that allow them to act in social and subject areas, to contribute to the upbringing and development of their personality. In addition to educational activities, comprehensive personal development can be achieved through gaming, cognitive, leisure and entertainment, artistic, labor, tourism, local lore and sports and recreation activities. Hence, it turns out that the designed socio-cultural environment assumes the comprehensive development of personality and is aimed at the formation of all components of the moral and volitional spheres.The article is devoted to the identification of features in the formation of moral and volitional qualities in cadets both in the process of educational and extracurricular activities. Today, the paradigm of modern individual work based on a competency-based approach is increasingly popular in education. That is, the main task of the educational institution is not just to give students knowledge, but to help them master the ways of activity that allow them to act in social and subject areas, to contribute to the upbringing and development of their personality. In addition to educational activities, comprehensive personal development can be achieved through gaming, cognitive, leisure and entertainment, artistic, labor, tourism, local lore and sports and recreation activities. Hence, it turns out that the designed socio-cultural environment assumes the comprehensive development of personality and is aimed at the formation of all components of the moral and volitional spheres. |
Ключевые слова | Keywords |
нравственно-волевые качества, учебная деятельность, внеучебная деятельность, социокультурная среда, кадетский класс, социализация. | moral and volitional qualities, educational activities, extracurricular activities, socio-cultural environment, cadet class, socialization |
Селяков Ю. Л. СПЕЦИФИКА ОРГАНИЗАЦИИ УЧЕБНОЙ И ВНЕУЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ СРЕДЕ ПРОФИЛЬНЫХ КАДЕТСКИХ КЛАССОВ ФСИН РОССИИ // Школа будущего. – 2024. — № 4. – С. 30-34. DOI 10.55090/19964552_2024_4_30_34
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.