СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД ПРИ РАЗРАБОТКЕ ДИДАКТИЧЕСКОГО КОМПЛЕКСА ПРОБЛЕМНОГО ОБУЧЕНИЯ

SOCIO-CULTURAL AND BIOLOGICAL ASPECTS OF THE EMERGENCE OF NEW INDEPENDENT SEGMENT OF THE POPULATION WITH A TEENAGE MINDSET

Озвучить аннотацию
Озвучить описание статьи
Скачать статью
Скачать статью
Аннотация Abstarct
В статье рассматривается применение идеи системности для обоснования принципов формирования дидактического комплекса проблемного обучения по учебному предмету основной школы
In this article, the authors consider the problem of forming a layer of the population with a teenage mindset. The authors introduces the concept of POM (adolescent mindset) to denote this layer. They highlight the main aspects of the period through puberty, with an increase of the period of stay of the individual in adolescence. In this article authors analysis the main apriori programs that actualize in the period of adolescent maturation. The authors draw attention to some of the problems associated with increasing the role of this stratum in the socio-cultural, political transformation of the society
Ключевые слова Keywords
проблемное обучение, системный подход, дидактический комплекс teenage mindset, gut/apriori program, aggression, hierarchy, "friend or foe", socialization, behavioral model

Андрюшечкин С. М. СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД ПРИ РАЗРАБОТКЕ ДИДАКТИЧЕСКОГО КОМПЛЕКСА ПРОБЛЕМНОГО ОБУЧЕНИЯ // Школа будущего. – 2017. — № 4. – С. 185-192. DOI

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.