ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА НА ФАКУЛЬТЕТЕ ЖУРНАЛИСТИКИ: МЕЖПРЕДМЕТНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ

THE ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS AT THE DEPARTMENT OF JOURNALISM: INTERSUBJECT INTERACTION

Озвучить аннотацию
Озвучить описание статьи
Скачать статью
Скачать статью
Аннотация Abstarct
Развитие информационных технологий, все возрастающее влияние средств массовой информации на все сферы общественной жизни предъявляет новые, более высокие требования к специалистам, работающим в медиасфере. В свою очередь это требует повышение уровня подготовки журналистских кадров. Образование в высшем учебном заведении – это фундамент для профессионального и личностного развития будущего журналиста
The development of information technology, the increasing influence of the media on all spheres of public life poses new and higher requirements to professionals working in the media sphere. In turn, this requires better training of journalists. Education in higher education - is the foundation for professional and personal development of future journalist. Education should be here in the course of solving complex and varied problems, and the success of professional development and the final result can be viewed as the optimal choice for the students personal strategy focused on the social achievements. At the same time, in the training of journalists is a problem that few lifts. It lies in the fact that the effectiveness of teacher training, preparing journalists, is not possible without the waste management process of pedagogical training in the field of journalism, organizational development management mechanisms such education remains unformed, are not worked out their models. Scientists from different universities, employers, members of the media talk about the need to revive the training courses for the staff of publications, journalism teachers or the system of additional education. Of course, such measures will the influx of fresh personnel in journalism pedagogy
Ключевые слова Keywords
журналистика, факультет журналистики, междисциплинарная интеграция, учебно-методический комплекс, коэволюция, модули, профили, модульное построение учебного плана journalism faculty of journalism, interdisciplinary integration, training complex, coevolution, modules, profiles, modular building curriculum

Владимирова Т. Н. ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА НА ФАКУЛЬТЕТЕ ЖУРНАЛИСТИКИ: МЕЖПРЕДМЕТНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ // Школа будущего. – 2013. — № 2. – С. 89-93. DOI

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.