ПЕРИОДИЧЕСКАЯ ПЕЧАТЬ О СОДЕРЖАНИИ И ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГОВ В ГОДЫ ВЕЛИКОЙ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ ВОЙНЫ (1941-1945) И ПОСЛЕВОЕННОЕ ВРЕМЯ (1945-1959)

PERIODICALS ABOUT THE CONTENT AND ACTIVITIES OF TEACHERS IN THE YEARS OF THE GREAT PATRIOTIC WAR (1941-1945) AND THE POST-WAR PERIOD (1945-1959)

Озвучить аннотацию
Озвучить описание статьи
Скачать статью
Скачать статью
Аннотация Abstarct
В период Великой Отечественной войны (1941-1945) значительная роль в обобщении и распространении школьного опыта и пропаганде достижений педагогической науки принадлежала периодической печати. В военное время многие периодические педагогические издания были закрыты. Издавались только журнал «Советская педагогика» (орган Наркомпроса РСФСР, с 1943 г. – орган АПН РСФСР) и журналы «Начальная школа», «Дошкольное воспитание». С 1944 года стал выходить новый ежемесячный журнал «Семья и школа» (орган АПН РСФСР), возобновлено после длительного перерыва издание ежемесячного журнала «Народное образование» (орган Наркомпроса РСФСР)[1, 137].
During the Great Patriotic War (1941-1945) a significant role in the compilation and dissemination of school experience and promote the achievements of pedagogy owned periodicals. In wartime, many pedagogical periodical publications were closed. Only published the magazine "Soviet pedagogy" (the body of the RSFSR People's Commissariat, since 1943 - the body of the RSFSR Academy) and the magazines "Elementary School", "Pre-school education." Since 1944, began to leave the new monthly magazine "Family and School" (the body of the RSFSR Academy), reopened after a long hiatus monthly magazine "Education" (the body of the RSFSR People's Commissariat) [1, 137].
Ключевые слова Keywords
периодическая печать, педагогическая деятельность, великая отечественная война, послевоенное время periodicals, teaching activities, world war ii, the postwar period

Иванов С. Ю. ПЕРИОДИЧЕСКАЯ ПЕЧАТЬ О СОДЕРЖАНИИ И ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГОВ В ГОДЫ ВЕЛИКОЙ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ ВОЙНЫ (1941-1945) И ПОСЛЕВОЕННОЕ ВРЕМЯ (1945-1959) // Школа будущего. – 2013. – № 2. – С. 119-126. DOI