ФОРМИРОВАНИЕ ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ В ДИДАКТИЧЕСКОЙ ИНФОРМАЦИОННО-ОБУЧАЮЩЕЙ СРЕДЕ
FORMATION OF LINGUACULTURAL COMPETENCE OF FUTURE PROFESSIONALS IN THE DIDACTIC INFORMATION AND LEARNING ENVIRONMENT
Озвучить аннотацию![]() |
Скачать статью![]() |
Аннотация | Abstarct |
В ходе результатов исследования был проведен анализ информационной парадигмы современного образования и выявлены особенности информационно-коммуникативного подхода в обучении; разработана информационная модель обучения на основе современных достижений различных областей науки (педагогики, психологии, психолингвистики, языкознания и др.)
|
During the results of research the analysis of information paradigm of modern education was carried out and features of an information and communicative approach in training are revealed; information model of training on the basis of modern achievements of various areas of a science (pedagogics, psychology, psycholinguistics, linguistics, etc.) is developed ; the basic didactic principles of realization of an information and communicative approach in teaching and educational process in Higher Education Institution are revealed; |
Ключевые слова | Keywords |
информация, педагогика, переводчик, лингвокультурологическая компетенция, иноязычная межкультурная коммуникация, высшее профессиональное образование, анализ информационной парадигмы | information, pedagogic, interpreter, lingua-cultural competence, foreign intercultural communication, higher professional education, information paradigm analysis |
Урустемханова А. С. ФОРМИРОВАНИЕ ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ В ДИДАКТИЧЕСКОЙ ИНФОРМАЦИОННО-ОБУЧАЮЩЕЙ СРЕДЕ // Школа будущего. – 2012. — № 5. – С. 109-113. DOI
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.