О СООТНОШЕНИИ ПОНЯТИЙ КОМПЕТЕНТНОСТЬ, ПРОФЕССИОНАЛИЗМ, МАСТЕРСТВО В СТРУКТУРЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГА
ON THE RELATION BETWEEN THE CONCEPTS OF COMPETENCE, PROFESSIONALISM AND SKILL IN THE STRUCTURE OF TEACHER
Озвучить аннотацию![]() |
Скачать статью![]() |
Аннотация | Abstarct |
Реформирование высшего образования предъявляет новые квалификационные характеристики к будущему специалисту. Автор анализирует понятия «професионализма», «мастерства», «компетентности» в конце двадцатого века и требований к выпускнику, отраженных в Государственных стандартах третьего поколения
|
The current reform in the system of education implies new approaches to the professional training and skills of the teacher. The author of this article analyzes the terms "mastery", "professionalism", "competence", which were very topical in the 20-th century and contrasts them with the current requirements to the school- and university graduates, as written in the State Educational Standard (Generation 3) |
Ключевые слова | Keywords |
профессионализм, компетенция, профессиональная и общекультурная компетентности | professionalism, competence, professional competence, general cultural competence |
Максимова Е. П. О СООТНОШЕНИИ ПОНЯТИЙ КОМПЕТЕНТНОСТЬ, ПРОФЕССИОНАЛИЗМ, МАСТЕРСТВО В СТРУКТУРЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГА // Школа будущего. – 2011. — № 4. – С. 22-28. DOI
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.